top of page

התפתחות ערכים בתקופת בית הספר היסודי

האם לילדים יש ערכים? איך הערכים שלהם משתנים לאורך זמן ולמה? האם הערכים קשורים להתנהגויות פרו- ואנטי- חברתיות?

graphic element
ISF logo

פרויקט הערכים בתקופת בית הספר היסודי מומן על ידי הקרן הלאומית למדע. בפרויקט אנו חוקרים התפתחות חברתית בגילאי 6-11. ליווינו ילדים בבתי הספר, וראיינו אותם אחת לשנה. שאלנו את הילדים מה חשוב להם בחיים, ומדוע. בחנו את ההתפתחות הקוגניטיבית ואת ההתנהגות החברתית שלהם. אנו מעוניינים להבין את הפרספקטיבה של ילדים אודות הערכים שלהם. אנו רוצות גם לדעת יותר לגבי תהליכים המאפשרים את ההתפתחות החברתית שלהם. האם התפתחות קוגניטיבית, שפתית, או התפתחות קוגניציה-חברתית תורמות לתהליכים אלו? לבסוף, אנו רוצות לדעת אילו מניעים דוחפים אותם לחלוק ולהיות אכפתיים.

צוות המעבדה

Prof Ella Daniel

פרופ' אלה דניאל

חוקרת ראשית

Sapir Ben Dayan

ספיר בן דיין

בוגרת תזה

Kati A

קטי אבוטביחי

בוגרת תזה

Anat C

ענת חומסקי

תלמידת דוקטורט

Dr. Kinneret M

ד"ר כנרת משגב

בוגרת לימודי דוקטורט

Chen L

חן לאופר

בוגרת תזה

Avital B

אביטל בן דרור לנקרי

תלמידת דוקטורט

Liraz V

לירז ורד

תלמידת תזה

Noam G

נעם גררה

בוגרת תזה

Sapir S

ספיר שרעבי

תלמידת דוקטורט

Mor M

מור מזרחי

בוגרת תזה

חדשות וארועים

WhatsApp Image 2025-07-02 at 09.37_edited.jpg

30 במאי, 2025

ב-30 במאי השתתפתי בכנס של אגודת ז'אן פיאז'ה בבלגרד. הצגתי ממצאים ממחקר הדוקטורט שלי, בהנחיית פרופ' אלה דניאל ופרופ' דורית רביד, הבוחן את הקשר בין התפתחות שפה להתנהגות פרו-חברתית בגיל העמידה.

(אביטל בן דרור לנקרי - דוקטורנטית)

פרוייקט גמר עם שם (1)_page-0001_edited.jpg

אוריאן שלו, בוגרת תואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב, פיתחה במסגרת פרויקט הגמר שלה תכנית התערבות ייחודית להורים בנושא התפתחות ערכים אצל ילדים. התכנית מציעה כלים מעשיים להבנת תהליכי עיצוב ערכים בילדות ולחיזוק שיח ערכי בבית, במטרה לטפח חשיבה מוסרית, אמפתיה ואחריות חברתית.

פרסומים

value incoherence_edited.jpg

Daniel, E., et al., (2024)

Value incoherence precedes value change: Evidence from value development in childhood and adolescence across cultures

European Journal of Personality, Early view.

Screen Shot 2024-03-27 at 11.40_edited.j

Daniel, E., Misgav, K., & Chomsky, A (2024)

Journal of Personality, 92(5) 1283-1298.

value incoherence_edited.jpg

Daniel, E., Dӧring, A., & Cieciuch, J. (2022)

Journal of Personality, 91(2), 482-496.

Knafo-Noam, A., Benish-Weisman, M., & Daniel, E. (2023)

Current directions in Psychological Science. Early view

Misgav, K., Shachnai, R., Abramson, L, Knafo-Noam, A., & Daniel, E. (2022)

Current directions in Psychological Science. Early view

© 2023 מאת אוניברסיטת תל אביב. נוצר בגאווה עם Wix.com

bottom of page